Zadania kamieni milowych w zarządzaniu projektami

0

Dobrze przygotowany projekt powinien być podzielony na pewne etapy, ważne wydarzenia umiejscowione w czasie. Tych ważnych punktów powinno być w harmonogramie kilka i nazywane są kamieniami milowymi. Pokażą one m.in., na jakim etapie jest projekt i to, czy prace są realizowane w wyznaczonym terminie. Kamień milowy może się składać z kilku zadań albo jednego ważnego dla kontynuacji działań.

Drobne zmiany na lepsze

0

Kiedy zależy nam na zmianie wyglądu i chcemy schudnąć często decydujemy się na podjęcie radykalnych kroków. Z dnia na dzień wykluczamy z jadłospisu niezdrowe posiłki, tuczące przekąski, słodycze i fast foody. Ograniczmy drastycznie kalorie i zaczynamy nałogowo ćwiczyć. Wydaje się nam, że nagromadzenie tych wszystkich elementów jest jedynym sposobem na osiągnięcie celu a radykalne podejście i zwiększona ilość ćwiczeń sprawią, że efekty pojawią się w błyskawicznym tempie. Nic bardziej mylnego. Co więcej, takie działania mogą być dla nas bardzo niekorzystne. Są one czasowe i po ich zakończeniu organizm stara sie nadrobić wszystkie utracone składniki i zapasy. W efekcie tego tyjemy i to bardzo często znacznie więcej niż zrzuciliśmy. Czy warto w taki sposób zabiegać o zgrabny wygląd? Zdecydowanie nie. Najlepiej przyzwyczajać organizm do nowych nawyków stopniowo. Powoli wprowadzać nowe posiłki i krok po kroku zwiększać aktywność fizyczną. Niestety ten proces trwa dłużej, ale dzięki temu unikniemy efektu jo-jo i będziemy mieli gwarancję, że zmiany będą trwałe. Kluczowe w podejmowaniu odchudzania jest zmienienie myślenia. Dieta nie może być czasowym rozwiązaniem, które trwa tylko do momentu osiągnięcia rezultatu. Dieta to styl życia. Dlatego zmiana codziennego odżywiania powinna dotyczyć całego naszego życia, a nie kilku dni. Warto też wprowadzić drobne zmiany takie jak wchodzenie po schodach zamiast wjeżdżania windą, czy niewyręczanie się innymi osobami podczas codziennych prac fizycznych.

www.chilichilly.pl

Walka z nadmiernym poceniem

0

Pocenie się jest naturalną reakcją organizmu. Dzięki temu procesowi regulowana jest temperatura ciała. Zapach jest wyłącznie skutkiem ubocznym spowodowanym przez bakterie, a to szczególnie latem może być bardzo uciążliwe. Wydzielanie potu jest konieczne, dlatego też warto to organizmowi ułatwić, a jednocześnie zadbać o utrzymanie świeżości przez cały dzień.

W tym pomoże zarówno dobór odpowiedniej odzieży, ale również depilacja, dbałość o higienę oraz wybór odpowiedniego dezodorantu. Przede wszystkim należy ubierać się w lekkie i przewiewne rzeczy z naturalnych tkanin. Znaczną rolę w przeciwdziałaniu skutkom pocenia odgrywają stosowane dezodoranty lub antyperspiranty. Mimo, że cel mają podobny działają w różny sposób. Dezodorant maskuje zapach potu, natomiast antyperspirant miejscowo blokuje działanie gruczołów potowych.

Stosowany kosmetyk powinien przede wszystkim nie podrażniać. Osoby z wrażliwą skórą powinny wybierać takie niezawierające alkoholu czy substancji barwiących i zapachowych. Dobór odpowiedniego rodzaju antyperspirantu także ma swoją rolę. Te w sprayu są łatwe w stosowaniu i działają niemal natychmiast. Jeśli jednak zależy nam na skuteczności warto zdecydować się na takie aplikowane bezpośrednio – w sztyfcie lub kulce.

www.delite.pl

Nowe trendy – zagrożenie czy pomoc?

0

Z dnia na dzień zmienia się dosłownie wszystko dookoła nas- począwszy od wielkich rozbudowań, idąc poprzez ogromne rozwoje w różnych dziedzinach, kończąc na gonieniu za nowymi trendami. A jest ich wiele tak jak wiele jest osób z nowymi inicjatywami czy pomysłami na ulepszenie otaczającego nas świata w którym na co dzień żyjemy. Jest to normalna kolej rzeczy więc nikogo już nie dziwi widok ubranego pieska dumnie kroczącego ulicami miast, samoobsługowych sklepów, interaktywnych zabawek czy zastąpienie stosu dokumentów i notatek prostymi urządzeniami takimi jak smartfony, tablety czy coraz mniej już popularne laptopy. Skąd takie zmiany? Jak mówi jedno z polskich porzekadeł -,,Potrzeba matką wynalazków”. Jeżeli widzimy, że wykonywanie danej czynności jest pracochłonne, nudne i często oczekiwane efekty nas nie satysfakcjonują, to staramy się to zmienić. W taki oto sposób powstają nowe technologie, inicjatywy, a świat idzie z postępem, za którym podąża coraz większa liczba osób. Jednak -jak do każdych zmian, należy podchodzić sceptycznie i korzystać z nich z głową. Dlaczego? Jest tak ponieważ nie każde wynalazki mają bezpieczny zamysł wynalazcy. Jedni chcą nam ułatwić życie i sprawić by świat był piękniejszy, a inni tworząc np. wirusy czy bomby raczej nie mają na celu ułatwienia nam życia czy zapewnienia pokoju na świecie.

minimki.pl

Koktajle z owoców

0

Lato jest czasem, kiedy chętniej sięgamy po owoce. Widzimy je na każdym kroku, kuszą kolorem, aromatem, smakiem. W tym okresie są też najzdrowsze, ponieważ wakacje to okres dojrzewania i zbioru większości z nich. Jednak nie musimy ich jeść tylko i wyłącznie w klasycznej formie. Choć należy przyznać, że te zrywane prosto z krzaka, bądź drzewa są wyborne. Obecnie kuchnia dąży do odkrywania nowych smaków i połączeń. Od niedawna popularność zyskują wszelkie koktajle owocowe i smoothie, czyli koktajle z mrożonych owoców, bądź świeżych, ale z dodatkiem lodu. Takie smakołyki możemy kupić w specjalnych punktach do tego przeznaczonych, lub zrobić samemu w domu. Do wykonania tego posiłku potrzebujemy jednak blendera, lecz to urządzenie jest coraz częściej stałym wyposarzeniem gospodarstw domowych. Nadaje się zarówno blener kielichowy jak i ręczny. Taki koktajl to idealne rozwiązanie na zbliżające się upalne dni, a także doskonały deser, którym zaskoczymy naszych gości. Ponadto na przyjęciach możemy serwować drinki ze świeżych owoców, będą one miłą odmianą i wzbogacą nasz organizm o dodatkowa porcję witamin. By stworzyć taki koktajl samodzielniewystarczy tylko, ze zaopatrzyć się w ulubione owoce, które należy zblendować z odrobiną wody, bądź soku i gotowe. Dodatkowo można je łączyć tworząc nowe, unikalne smaki. Ponadto takie koktajle są zdrową alternatywą słodkich, gazowanych napoi.

shafiarka.pl

Biała śmierć

0

Czy zdajesz sobie sprawę z tego, ile tak naprawdę spożywasz dziennie cukru? Idąc do marketu i wybierając pięknie zapakowane produkty, czytasz przy tym ich etykiety? Polecam, zacznij to robić, a będziesz zdumiony, ileż różnych dziwacznie brzmiących substancji słodzących i cukropodobnych producenci dodają do swoich produktów spożywczych, żeby podbić walory smakowe, zakonserwować. Nie znasz jakiegoś składnika, brzmi podejrzanie, to po prostu nie wkładaj do koszyka. Zamiast kupować gotowe dania ze słoików, zaopatrz się w produkty i poświęć kwadrans na ich połączenie. Jak doprawisz swoimi ulubionymi przyprawami, satysfakcja gwarantowana, a i przy okazji – masz pewność, że wiesz co jesz. Im dłuższa lista składu produktów, tym bardziej jest od przetworzony, co dodaje mu cukru, konserwantów, glutaminianu sodu wpływającego bardzo niekorzystnie na funkcje mózgu przede wszystkim, kaloryczności. Od dzisiaj zawsze czytaj skład, a jak składu nie ma, to zwyczajnie zapytaj w sklepie. Pani na stoisku w mięsnym w supermarkecie ma obowiązek poinformować na życzenie klienta o składzie danej szynki czy kiełbasy. Im więcej procent mięsa w mięsie, tym większa pewność, że leżało to kiedyś obok mięsa i nie jest nafaszerowane sztucznościami, poprawiaczami smaku. Cukru dodają właśnie do dań w słoikach, a kto by się spodziewał?! Do soków, które na opakowaniu mają napisane 100% naturalnego soku, do kolorowych smakowych jogurtów, serków, do wszystkiego.

mamaenter.pl

Suplementacja podczas „rzeźby brzucha”

0

Jeżeli jesteśmy w okresie redukcyjnym to nie tylko dieta sprawi to, że odsłonimy nasz kaloryfer. Ważny jest również odpowiedni czas trwania treningów cardio. Warto pamiętac o tym, że nie da tracić się tłuszczu tylko z jednego miejsca, więc brzuszki nie pomagają w spaleniu nam tłuszczu z brzucha, lecz tylko w podkreślaniu mięśni. Nie odpowiada to za utratę tłuszczu z danego miejsca. Jeśli chcemy szybciej spalić FAT z brzucha musimy wykonywać treningi cardio bądź treningi aerobowe. Pamiętaj, że z takimi treningami nie wolno przesadzać, ponieważ może towarzyszyć temu utrata mięśni . Przykładowa optymalna ilość minut cardio jest to 45minut dziennie. Musimy pamiętać również o manipulacji węglowodanowymi, więc refeedy i cheatmeale są jak najbardziej wskazane, przy dietach nisko węglowodanowych, w których energia jest pobierana z tłuszczy. Można manipulować węglowodanami, robić dnia low carb, mid carb i high carb, przez co nasz organizm będzie bardzo napędzony do utraty tkanki tłuszczowej. Warto pamiętać by nie unikać tłuszczy podczas okresu redukcji i nie obcinać ich do zera. Tłuszcze są niezbędne by zachować dobre działanie hormonów w tym testosteronu i hormonu wzrostu. Najlepiej spożywać tłuszcze nienasycone jakimi są orzechy awokado czy oliwa z oliwek. Nie możemy zapominać o płynach, pamiętajmy o tym by pić te 2-3l wody dziennie, przyśpiesza nam to metabolizm, i zapobiega retencji wody. Pamiętaj również mniej zatrzymana woda – lepiej widoczne muskuly J

www.witalnamama.pl

Dlaczego tak ważne jest picie wody?

0

W ciągu dnia każda osoba powinna wypijać ok. 1,5-2l wody mineralnej (prawidłowo 30 ml na każdy kilogram wagi ciała). Jest to również ważne w procesie odchudzania. Woda oczyszcza, filtruje, nawadnia organizm i pozwala pozbyć się szkodliwych produktów przemiany materii, a przy tym zapobiega zatrzymaniu płynów metabolicznych i powstawaniu opuchnięć. Soki i napoje słodzone nie możemy traktować jak wody, która nawadnia nasz organizm, ale jak mały posiłek. W szklance soku znajdziemy witaminy, ale również do organizmy aż 460 kcal, czyli kaloryczność dużego posiłku. Również nie należy zastępować wody mineralnej wodą smakową np. truskawkową lub jabłkową, ponieważ to wody słodzone posiadające kalorie. Należy pic wodę mineralną, lekko gazowaną lub niegazowaną. Zdrowsza i nie kaloryczna jest woda mineralna. Kolejny plusem picia wody jest to iż woda schładza nasz organizm, zapewniając szybką utratę ciepła. Gdy nie pijemy odpowiedniej ilości wody w ciągu dnia możemy mieć problemy z nadwagą, z zaparciami, z osłabieniem mięśni, z ogólnym osłabieniem, z przesuszeniem skóry i z bólami stawowymi. Tak ważne jest picie wody aby dbać o prawidłową sylwetkę i dobre samopoczucie jak również o zrzucenie zbędnych kilogramów. Dostarczenie wodę organizmowi podczas odchudzania jest bardzo ważne. Przyspiesza proces redukcji masy ciała, oczyszcza jelita i krew z toksyn. Napoje słodkie, soki słodkie jak również kawa i herbata nawet nie słodzone nie sprzyjają tak dobrze odchudzaniu jak woda mineralna.

http://cosmomama.pl/

Niewielki owad, a ogromne zagrożenie

0

Okres wakacyjny w pełni, a więc staramy się czerpać z tego wolnego czasu jak najwięcej. Weekend nad jeziorem, spacer w górach, wypad na wieś do rodziny czy po prostu zwykłe wyjście przed dom kryją dla nas mnóstwo zagrożeń. Począwszy od drobnych poparzeń słonecznych, krocząc poprzez różne wypadki i urazy nie zapominając tu również o takich drobnostkach jak pewne owady, które mogą nam wbrew pozorom bardzo zaszkodzić. Głównie chodzi tu o kleszcze, które jak powszechnie wiadomo są nosicielami bardzo groźnej choroby jaką jest borelioza. Nazwa brzmi dziwnie, ale niegroźnie a to błąd, ponieważ sama choroba może prowadzić do bardzo poważnych komplikacji. Kleszcza możemy znaleźć praktycznie wszędzie, a miejsca takie jak wysokie trawy, drzewa liściaste czy iglaste, zarośla obok skupisk wodnych, ale przede wszystkim lasy, to dla nich najlepsze z możliwych siedlisk. Jeżeli zobaczymy na sobie kleszcza, który szuka miejsca w które mógłby się wpiąć to możemy powiedzieć, że mamy ogromne szczęście. Dlaczego? Szkodliwe substancję jakie zawiera jego ślina, mogą dostać się do naszej krwi dopiero w momencie kiedy zostaniemy ukąsani przez tego owada. Jeżeli będziemy zapobiegliwi i od razu pojedziemy z tym do lekarza, to prawdopodobieństwo zachorowania będzie o wiele niższe niż u osoby, która pozbyła się niechcianego pasożyta na własną rękę. Ponadto musimy pamiętać, by widząc jakiekolwiek zaczerwienienie, czy dziwne objawy, powinniśmy się natychmiast udać do lekarza , ponieważ skutki mogą być tragiczne.

www.sztukapielegnowania.pl

Jak przetrwać upały

0

W ostatnich dniach mamy do czynienia z dużym wzrostem temperatur. Co gorsza, synoptycy zapowiadają utrzymywanie się upałów wraz z nadchodzącym frontem atmosferycznym. Co robić, by w taką pogodę czuć się dobrze i lekko? Po pierwsze, należy pamiętać o prawidłowym nawodnieniu. By nasze ciało funkcjonowało prawidłowo w upały, musimy dostarczać mu od 2 do nawet 4 litrów wody dziennie. Należy także koniecznie pamiętać o tym, by pić dużą ilość niskoprzetworzonych soków i izotoników w celu uzupełnienia niedoborów minerałów w organizmie, które tracimy razem z potem. Ważna jest także kwestia posiłków. Nie ma sensu obciążać dodatkowo organizmu ciężkimi i tłustymi potrawami, dlatego warto spożywać dużo owoców i warzyw, które dostarczą nam koniecznych do prawidłowego funkcjonowania witamin. Dobrym pomysłem na lekki obiad w gorące dni jest sałatka warzywna z dodatkiem delikatnego mięsa, sera lub makaronu pełnoziarnistego. Zapewni nam on sytość i jednocześnie nie przeciąży zbytnio układu trawiennego. W ramach przekąsek, stawiajmy na owoce lub jogurty. Przetworzone słodycze, zwłaszcza w tropikalne temperatury, są niewskazane. Pamiętajmy także o tym, że choć przebywanie na słońcu jest bardzo zdrowe, to tak tropikalne temperatury są niekorzystne dla ludzi. Dlatego też nie należy się przemęczać, zwłaszcza w godzinach popołudniowych. Wskazaną formą aktywności jest jazda na rowerze lub spacery. Amatorzy sportów ekstremalnych powinni w okresie upałów postawić na międzytreningową regenerację, by nie obciążać zbytnio organizmu.

www.beautypoint.pl

ZOBACZ TEŻ