Gdzie i dlaczego warto prowadzić własne blogi?

0
852
Gdzie i dlaczego warto prowadzić własne blogi?

Blog jest miejscem, w którym autor może zamieszczać swoje wpisy w Internecie. To znakomita okazja do wyrażenia poglądów na dany temat. Prowadzenie bloga w Internecie jest bardzo popularne, stąd wielu ludzi umieszcza takie wpisy. Istnieją specjalne platformy blogowe, które skupiają wielu autorów. Podpowiadamy, gdzie i dlaczego warto prowadzić własne blogi.

Czym są blogi i gdzie je prowadzić?

Od wieków ludzie wyrażali swoje poglądy w różny sposób. Obecne czasy to funkcjonowanie nie tylko w realnym życiu, ale także w przestrzeni internetowej, gdzie powstają specjalne miejsca, w których autorzy w prosty sposób mogą zamieszczać swoje wpisy, a doskonałym do tego narzędziem jest blog internetowy. Blogi to strony internetowe poszczególnych autorów, które zawierają umieszczone chronologicznie wpisy na różne tematy lub jeden przewodni. Blog to więc sposób na wyrażenie siebie. Istnieje wiele miejsc w Internecie, które umożliwiają zamieszczanie takich wpisów. Jednym z najstarszych w polskim Internecie jest serwis Salon24, na którym udzielają się zarówno politycy, znane osoby ze świata biznesu, jak zwykli ludzie chcący pisać. Salon24 ma bardzo funkcjonalną formułę i układ, dlatego prowadzenie bloga w tym serwisie staje się łatwe i przyjemne. Ponadto Salon24 to na tyle interesująca przestrzeń, że każdy internauta może tam publikować swoje wpisy obok znanych instytutów i think-tanków, a także publicystów politycznych i polityków.

Co daje prowadzenie własnego bloga?

Dzięki prowadzeniu własnego bloga autor:

  • ma ciekawe hobby, które pomaga mu w samorealizacji, odczuwaniu satysfakcji, przyjemności;
  • rozwija swoje umiejętności – często na potrzeby tworzonych wpisów bloger kształci swoje umiejętności edytorskie, ale i zdobywa nową wiedzę, uczy się, doczytuje;
  • zyskuje motywację do uczestniczenia w różnych wydarzeniach naukowych, np. branżowych konferencja czy szkoleniach;
  • staje się bardziej rozpoznawalny, buduje swój wizerunek w sieci, najczęściej jako ekspert w danej dziedzinie, o której pisze;
  • zarabia pieniądze, chociażby dzięki wyświetlanym na jego blogu reklamom kontekstowym czy sprzedaży odnośników tekstowych do publikowanych artykułów sponsorowanych;
  • zyskuje miejsce do sprzedaży również swoich innych dzieł, np. książek, prowadzonych kursów, e-learningów itp.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here