Jak efektywnie pracować w biurze?

0
41
Jak efektywnie pracować w biurze?

 

Praca w biurze kojarzy się różnie; czasem myśl o spędzeniu życia za biurkiem wydaje się mało zachęcająca, innym razem widzimy mnóstwo perspektyw płynących właśnie z takiego stanowiska. Jeśli właściwie zaplanujesz całość wykonywanych przez siebie obowiązków, uda ci się zachować najwyższą efektywność działań i znaleźć jeszcze sporo czasu dla siebie.

Co możesz zrobić, by uzyskiwać wysokie wyniki w pracy bez poświęcania jej całej swojej uwagi i całego czasu?

 

  1. Polegaj na ogromnych możliwościach list i spisów czynności, które masz wykonać. Listy nie tylko wszystko porządkują, ale też są bardzo motywujące. Musisz jednak wiedzieć, jak właściwie je konstruować. Pilnuj odpowiedniej hierarchii – zaczynaj listę od najważniejszych, najbardziej znaczących i jednocześnie najbardziej praco- i czasochłonnych zadań. To popularny sposób na zwiększanie motywacji nawet przy dużej ilości pracy. Dzięki zrealizowaniu rzeczy, które uważamy za najgorsze, wszystkie pozostałe wydają się mniej trudne i zyskujemy świadomość, że idzie „z górki”. Warto też unikać liczenia/porównywania, jak dużo jeszcze mamy przed sobą, bo jeśli będzie tego sporo, najprawdopodobniej pojawi się zniechęcenie. Przerwy w pracy lepiej wykorzystać na spacer na powietrzu.

 

  1. Jeszcze o przerwach: dbaj o ich odpowiednią długość. Włączenie relaksu do dnia pracy pozwoli ci zachować świeży umysł i odpowiednią wydajność. Jest jednak ważna kwestia – jeśli chcesz osiągnąć najlepszy rezultat, nigdy nie pozwalaj sobie na przerwę, zanim nie zakończysz realizowanej czynności. Takie oderwanie się praktycznie zawsze wiąże się z przestojem w pracy, rozkojarzeniem, utratą wątku. Znacznie lepiej będzie ci wrócić po przerwie do zupełnie innego zajęcia. Idealna przerwa składa się z ćwiczeń rozciągających, spaceru, wdychania świeżego powietrza i ewentualnie miłych pogaduszek. Jeśli porozmawiasz ze znajomymi podczas przerwy, nie będziesz robić tego w czasie przeznaczonym na pracę.

Jak efektywnie pracować w biurze?

  1. Najprawdopodobniej masz narzucony pewien harmonogram dnia. Wykorzystaj to, by każdy kolejny dzień zaczynać od razu od konkretów. Poświęć kilka minut przed opuszczeniem biura na to, by przygotować się na jutro – sporządź listę zadań, przygotuj sobie niezbędne dokumenty, układając je np. w podręcznej szufladzie. Dzięki temu zaoszczędzisz cenny czas o poranku i od razu przejdziesz do właściwej pracy, zamiast dopiero szukać przyborów i papierów.

 

  1. Utrzymuj koncentrację na najwyższym poziomie. Jeśli coś robisz, myśl o tym, dzięki czemu o wiele łatwiej będzie ci dobrnąć z sukcesem do końca zadania. Wyeliminuj (jeśli taki masz) zwyczaj robienia kilku rzeczy na raz, a zwłaszcza unikaj przeglądania internetu podczas pracy, grania w gry online, czatowania. Dostęp do komputera staje się dla niektórych osób prawdziwą próbą silnej woli, ale jeśli uda ci się powstrzymać od pokus, znacznie szybciej wykonasz swoje obowiązki – a komputer masz przecież także w domu. Wykonując swoją pracę, nie myśl o problemach osobistych, o tym, co stanie się jutro albo o tym, co ktoś powiedział. Zapomnij też o pesymistycznym myśleniu typu „na pewno nie poradzę sobie z tym zadaniem, więc szef będzie na mnie zły i nie otrzymam premii”. Negatywne myśli rozpraszają bardzo skutecznie, musisz więc ich unikać.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here