Jak oczyścić umysł?

0
37
Jak oczyścić umysł

Niezbyt przyjemne uczucie związane z chaosem lub ciężkością w głowie jest w dzisiejszych czasach dość częste. Dotyczy zwykle niemiłych sytuacji związanych z trudnymi problemami, ciężkim dniem w pracy, złym samopoczuciem. Na szczęście możesz  pozbyć się tego wrażenia przez oczyszczenie umysłu – na przykład za pomocą siedmiu podanych sposobów:

 

  • Miły wypoczynek z kimś bliskim

Dzięki możliwości bycia razem z kimś, kogo lubisz lub kochasz, w mig poczujesz się zrelaksowany i spokojny. Wyjdźcie gdzieś razem – jest mnóstwo ciekawych pomysłów, np. wizyta w restauracji, w kinie, impreza do białego rana, zwiedzanie jakiejś atrakcyjnej miejscowości itd. Nawet nie trzeba specjalnie się wysilać, bo zwykły spacer po mieście lub piknik w ustronnej lokacji też wystarczą. Możecie nawet pobyć razem w domu. Jeśli jesteś singlem, zaproś przyjaciela czy przyjaciółkę albo lubianą osobę z rodziny.

 

  • Potęga medytacji

Techniki medytacyjne świetnie oczyszczają umysł. Naucz się jednej z nich, a szybko zobaczysz, jak bardzo jest to pomocne. Jako początkujący, możesz spróbować po prostu usiąść i z zamkniętymi oczami skupić się na myśleniu o czymś bardzo przyjemnym. Postaraj się o dość dokładne wyobrażenie, przenieś się całkowicie w wygenerowany świat. Będzie to łatwiejsze, jeśli zaczniesz medytować w samotności, w cichym pomieszczeniu.  W osiągnięciu skupienia pomagają przyjemne zapachy, na przykład olejek lawendowy.

 

  • Oglądanie filmów na Youtube

Dość nowatorski pomysł, ale skuteczny. Serwis zawiera mnóstwo śmiesznych filmów, długich pozycji kinowych, teledysków i utworów muzycznych. Na pewno znajdziesz tam coś dla siebie. Dodatkowo wbudowana funkcja propozycji gwarantuje podsuwanie coraz to nowych treści wpasowanych w twój gust.

Jak oczyścić umysł

  • Odprężająca rozmowa

Jeśli czujesz się niezbyt dobrze, jest ci smutno, coś cię trapi, spróbuj porozmawiać o swoim problemie z kimś bliskim. Czasami wystarczy sama możliwość zwierzenia się komuś, wygadania się. Nie wymagaj od tej osoby, by rozwiązała sprawę za ciebie, ale w dwójkę lepiej się myśli.

 

  • Opisz swoje zmartwienia na papierze

Potraktuj kartkę papieru jako wyimaginowanego przyjaciela. Niektórzy preferują ten sposób, bo nie mają zaufanego człowieka, albo też po prostu wolą pisać niż mówić. Uczucia na papier możesz przelać jednorazowo lub regularnie, na przykład w postaci pamiętnika. Dzięki temu stworzysz własną bazę różnych emocji, problemów i rozwiązań, jakie wymyśliłeś, by się tego pozbyć. Czytanie tego pozwala nauczyć się spoglądania z dystansem na bardzo emocjonalne sprawy.

 

  • Posprzątaj

Sprzątanie, generalne porządki, jakiś mały remont – to uspokaja naprawdę wiele osób. Gdy otacza cię bałagan, nic dziwnego, że nie możesz się skupić. Zacznij od miejsc najbliżej siebie, czyli na przykład biurka, półek w pokoju, poodkurzaj dywan. Jeśli to mało, posprzątaj też inne pomieszczenia. Zaraz poczujesz się lepiej!

 

  • Oczyść ciało

Choć pozornie nie ma to związku, w przypadku uczucia ciężkości, chaosu w głowie dobrym rozwiązaniem będzie wzięcie prysznica. Najlepiej niech leci z niego chłodna woda albo taka w temperaturze pokojowej.  Po krótkiej „sesji” opanujesz zamęt w swoim umyśle.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here