Jak odzyskać siły po nieprzespanej nocy?

0
37
Jak odzyskać siły po nieprzespanej nocy?

Jeśli zdarzy ci się zarwać noc, następnego dnia możesz czuć się źle, bo wysiłek podjęty przez organizm będzie powodował takie objawy jak ból głowy, ciężkość rąk i nóg, pieczenie oczu itd. Nie zawsze masz możliwość odpocząć, bo np. musisz iść do pracy i zająć się wieloma ważnymi obowiązkami, do tego wypadałoby się uśmiechać i zachowywać optymistyczne podejście do klienta. Spróbuj szybko sobie pomóc, wykorzystując poniższe wskazówki:

Terapia światłem słonecznym

Wyjdź na zewnątrz i naładuj się dostępną zupełnie za darmo energią płynącą ze światła słonecznego. W domu czy w pracy nie zawsze masz możliwość nacieszenia się słońcem, bo jest go mało, nie da się otworzyć okien tak jak chcemy lub rozsunąć żaluzji. Gdy obudzisz się po zbyt krótkim śnie lub wcale nie spałeś w nocy, koniecznie „zacznij dzień” od spaceru. Około pół godziny spędzone na świeżym powietrzu pozwoli ci powrócić do życia na tyle, że poradzisz sobie z wyzwaniem stawianym przez rodzinę, pracę, znajomych itd.

Pomocne białko

Wiele osób, odczuwając brak energii, próbuje poprawić swoje samopoczucie korzystaniem z dużych ilości kawy, napojów energetycznych, wysokokalorycznych batonów czy nawet czekolady. Są to dość dobre pomysły, jeśli potrzebujesz szybko wrócić do względnej jakości działania. Natomiast znacznie lepiej będzie, gdy wybierzesz produkty z dużą zawartością białka, które działa podobnie – tylko bardziej długometrażowo, bo wpływa na podniesienie się poziomu dopaminy w organizmie. Do diety na specjalne okazje warto więc wprowadzić: jogurt naturalny, płatki z mlekiem, jaja, migdały. Są wyjątkowo bogate w białko, dlatego też zapewnia ci doskonały zastrzyk energii.Jak odzyskać siły po nieprzespanej nocy?

Zrób coś pożytecznego dla innych

Najprawdopodobniej dzięki jakiemuś bezinteresownemu działaniu na rzecz wybranej osoby również możesz pomóc sobie przeżyć dzień po bezsennej nocy. Jeśli wyświadczysz komuś przysługę, koniecznie się przy tym uśmiechając, wyposażysz się w naturalne paliwo energetyczne – zastrzyk endorfiny, czyli popularnego „hormonu szczęścia”.

Oddychaj, oddychaj!

Po raz kolejny, świetnym remedium na zmęczenie i złe samopoczucie okażą się ćwiczenia oddechowe, ale nie musisz ćwiczyć w jakiś specjalnie wymyślny sposób. Wystarczy, że zapewnisz sobie wysiłek fizyczny i będziesz głęboko oddychać. Możesz wybrać wysiłek jaki lubisz, więc na przykład podnoszenie ciężarków, bieganie, szybki marsz, ćwiczenia rozciągające, jogę. Jeśli brakuje czasu – zamiast jechać autobusem czy autem do pracy, idź na piechotę, zamiast windy użyj schodów, poruszaj się szybkim, żwawym krokiem.

Nie używaj telefonu ani komputera

Korzystanie z nowoczesnej elektroniki wzmaga uczucie senności i zmęczenia. Jeśli masz taką możliwość, nie używaj ani komputera, ani telefonu komórkowego, przynajmniej dopóki czujesz się niezbyt dobrze. Natomiast jeśli nie da się tego uniknąć, postaraj się dość często relaksować oczy i nie wpatrywać się zbyt długo w drobny druk. W miarę możliwości staraj się też wyeliminować konieczność regularnego sprawdzania skrzynki mailowej, skrzynki odbiorczej w telefonie itd. „Oderwij się” od ciągłego bycia online.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here