Jak polubić swoją pracę?

0
35
Jak polubić swoją pracę?

Jeśli nie lubisz swojej pracy (a to zdarza się bardzo często) najprawdopodobniej codziennie zmagasz się z niechęcią do pójścia tam kolejny raz i w ogóle nie jesteś zmotywowany do działania. W efekcie takiego stanu rzeczy uczuciem, jakie przeważnie ci towarzyszy, jest zazdrość w stosunku do wielu innych ludzi mających świetną pracę, zgodną z ich zainteresowaniami. Niestety na myśl o zmianie pracy robi ci się niedobrze, nie chce ci się znowu tego przerabiać… Spróbuj także wykorzystać kilka poniższych porad.

  1. Wyznaczaj sobie małe cele do zrealizowania

Owszem, może twoja praca jest nudna i przyziemna, ale dzięki niej masz z czego żyć. Jeśli ta świadomość wydaje ci się zbyt małym powodem do odczuwania radości z piastowania danego stanowiska, wymyśl sobie coś, co szybko cię zmotywuje. Dobrym pomysłem jest kupowanie jakiejś rzeczy z pensji tylko dla siebie. Możesz w ten sposób spełniać swoje małe marzenia i cele, a przy okazji znajdziesz coś związanego z pracą, co bardzo cię ucieszy. 

  1. Być może nie lubisz swojej pracy, bo jej nie znasz

Nieraz wpadając w nudny i stabilny rytm życia, chodzimy do pracy półautomatycznie, nie zwracając uwagi na wiele rzeczy z otoczenia. W ten sposób pomijamy najprawdopodobniej sporo ciekawych szczegółów, które w innej sytuacji służyłyby bardzo motywująco. Spróbuj to zmienić. Zainteresuj się bliżej swoim zawodem. Jak powstał? Poczytaj o początkach i rozwoju aż do stanu obecnego. Być może na przestrzeni wieków zaszły jakieś ciekawe zmiany, a może wśród pracowników na podobnym co ty stanowisku znalazł się ktoś znajomy, na przykład znany aktor czy prezydent?Jak polubić swoją pracę?

  1. Gdy masz moc wprowadzania zmian

Nie każdy pracownik może zmienić coś znaczącego w firmie, ale na pewno są rzeczy, nad którymi masz kontrolę. Drobne zmiany pomagają poukładać świat po swojemu. Zmodyfikuj na przykład osobistą przestrzeń, dodaj jakieś upiększacze do swojego najbliższego otoczenia. Ustaw inaczej biurko, fotel, urządzenia z jakich korzystasz. Przynieś z domu ulubioną ramkę na zdjęcia albo przy okazji remontu obiektu zachęć szefa, by zmienił kolor ścian na ten, który najbardziej lubisz.

  1. Naucz się doceniać siebie i zachęcaj do tego innych

Jeśli polubisz i docenisz siebie, zyskasz dość dużo powodów do radości i być może przełoży się to też na satysfakcję z pracy. Mało tego – wymagaj od przełożonego lub pracowników piastujących względem ciebie kierownicze stanowiska, by oceniali to, co robisz, zapewniając ci w ten sposób pole i podstawy do zmian. Na pewno opinie takie dostarczą ci pochwał oraz konstruktywnej krytyki. Nawet gdy większość rzeczy robisz źle (bo np. dopiero się uczysz), taka krytyka pozwoli to poprawić, a ty nie będziesz czuć się jak ktoś ignorowany przez resztę.

  1. Poznaj ludzi i wejdź z nimi w bliższe relacje

Być może nie lubisz pracy dlatego, że nie znasz tam nikogo bliżej? Nie masz z kim porozmawiać ani poradzić się, gdy coś cię trapi. Jeśli tak jest, dzięki życzliwemu podejściu, uprzejmym słowom i zaciekawieniu samopoczuciem innych osób jesteś w stanie to zmienić. Zauważ, że wśród twoich kolegów z pracy jest sporo sympatycznych ludzi, wystarczy ich poznać.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here