Jak się skoncentrować w pracy?

0
34
Jak się skoncentrować w pracy?

Koncentracja w pracy jest wskazana, zwłaszcza jeśli czekają na ciebie liczne obowiązki, a czas goni. Najczęstszym powodem trudności z koncentracją jest podatność na przeróżne czynniki. Jeśli chcesz poprawić jakość swojego działania, znajdź je i wyeliminuj we właściwy sposób. Poniższe porady powinny być w tym pomocne.

  1. Główny winowajca – stres

Jeśli uda ci się zapanować nad stresem, automatycznie staniesz się znacznie lepiej skoncentrowany. W stresie znacznie zwiększa się podatność na choroby, jak też i na nagłe wahania nastrojów. Możesz szybko tracić motywację do pracy i ogólnie będziesz pracować wolniej. Czy w dzisiejszych czasach można pozbyć się stresu? Na pewno tak, choć jest to trudne. Masz do dyspozycji kilka skutecznych i przyjemnych narzędzi:

relaks, medytacja, joga – dobieraj ćwiczenia i techniki do tego, jak dużo masz w danym momencie czasu. Możesz skorzystać z fachowych źródeł lub z pomocy wykwalifikowanego nauczyciela.Jak się skoncentrować w pracy?

odpowiednia dieta – sposób bardziej długometrażowy. Zadbanie o właściwą dietę również może pomóc w pozbyciu się lub chociaż złagodzeniu objawów stresu. Często szkodzimy sobie chcąc dobrze, bo takie popularne produkty jak kawa czy herbata lub słodycze (w tym czekolada) podnoszą podatność na stres. Jeśli tylko masz możliwość, spróbuj je ograniczyć albo znaleźć zdrowsze zamienniki. Istotne jest też, by pilnować codziennego spożywania śniadania przed wyjściem do pracy. Wyeliminujesz odczucie głodu i dodasz sobie energii na cały dzień.

  1. Zbyt duża ilość rzeczy „na głowie”

Uważaj na nieprzyjemne efekty długotrwałego stresu – możesz zacząć widzieć wokół siebie same problemy, aż w końcu zupełnie cię to przytłoczy. Na ten efekt szczególnie narażone są osoby, które nie mają nikogo do pomocy, na przykład samotne matki z dziećmi. Spirala sama się nakręca, bo jak można skupić się na pracy, ciągle zastanawiając się, jak tam radzi sobie maluszek, planując kolejne zakupy czy martwiąc się o zdrowie kogoś z rodziny. Będąc w takiej sytuacji trzeba jak najszybciej pozbyć się części balastu. W tym celu spróbuj w wolnej chwili zrobić listę wszystkich swoich mniej lub bardziej poważnych problemów. Uporządkujesz dzięki temu myśli i być może zaplanujesz, których obowiązków warto pozbyć się w pierwszej kolejności. Wszystko, co już załatwiłaś, skreślaj – będzie to bardzo motywujące i podniesie twoją wydajność. Pomyśl o przełożeniu części obowiązków na kogoś innego.

  1. Smutek i wszystko, co się w nim wiąże

Niektóre sytuacje w życiu wpływają na nas w negatywny sposób i nie za bardzo można tego uniknąć – chodzi o tak poważne sprawy jak śmierć, choroba, zawód miłosny, utrata majątku, itd. Powodów do smutku może być wiele, a jeśli będą znaczące, mogą całkowicie zawładnąć naszym umysłem i zniszczyć jakąkolwiek motywację do działania. Wymienione sytuacje wymagają czasu, warto jednak jakoś sobie pomóc, gdy żal już trochę zmaleje. Jeśli natomiast mimo upływu kolejnych dni czujesz się gorzej i gorzej, uważaj – to mogą być początki depresji. Skorzystaj z pomocy psychologa, bo podjęcie odpowiedniej terapii pomoże ci opanować emocje i powrócić do właściwego stanu psychicznego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here