Projektowanie logotypu?

0
2006
Projektowanie logotypu?

Całe dnie siedziałeś nad komputerem i wyszukiwałeś oferty firm i osób prywatnych, które mogły by wykonać dla Was firmowe logo? Wpisywaliście już wszystkie możliwe hasła w wyszukiwarkę (np. projektowanie logo, zaprojektować logo, logo projektowanie, gdzie zlecić logo, projektowanie logotypu) i nadal nic szczególnego? Nikt Cię nie zainteresował tak jak Ci się to wydawało, albo podał cenę „z kosmosu” – dla Ciebie nie osiągalną?

Jeśli przeglądnąłeś już oferty grafików komputerowych „z całego internetu” – stwierdzasz, że jednak nie chcesz nikomu powierzać projektu swojego logo, chcesz go wykonać samodzielnie i uważasz, że masz na tyle sił i wiedzy… Okej.

Czytaj więcej na zlapgrafika.pl

Podpowiemy Wam jednak od czego zacząć.

1.Zacznij do wykonania szkicu… kilku… kilkunastu szkiców… 😉 Zobaczysz, który najbardziej rzuca się w oczy, który najbardziej Ci się podoba.

2.Nie staraj się przemycić do logo wszystkich usług czy artykułów, które ma do zaoferowania Twoja firma. Skup się na jednej, najważniejszej rzeczy.

3.Logo powinno być proste, łatwe do zapamiętania. Jest niejako skrótem myślowym, symbolem!

4.Najważniejsze – logo musi być uniwersalne. Na początku może Twoje logo będzie widnieć tylko na stronie internetowej czy papeterii, nigdy nie wiesz, czy później nie będziesz chciał go wyszyć na ubraniach roboczych czy innych artykułach… Logo powinno nadawać się do zastosowania na różnych nośnikach.

5.Logo powinno być… ponadczasowe! Warto zadbać o to by logo było uniwersalne, moda bardzo szybko się zmienia, tak więc logo powinno być modne cały czas, w każdej sytuacji!

6.Logo nie musi być… dosłowne – wcale nie musi w nim być nożyczek, jeśli otwierasz zakład fryzjerski. Rozumiecie?

7.Unikaj… banalnych rzeczy. Pierwsze skojarzenia czy metamorfozy wydają Ci się najlepsze? Prześpij się z tym, poczekaj, jeszcze przyjdą Ci do głowy inne pomysły.

8.Może… dwuznaczność? Błyskotliwe połączenia w napisach czy znakach to naprawdę dobry pomysł!

9.Wykorzystaj „pustą przestrzeń”… zadbaj o każdy wolny „kawałek” logo, który będzie miał jakieś znaczenie.

10.Zadbaj o… strukturę. Dobrze zaprojektowane logo jest bardzo estetyczne, posiada odpowiednie proporcje, ułożone jest na powtarzalnej siatce.11.Nie musisz tworzyć… symbolu. Sam logotyp czasami naprawdę wystarczy.

11.Współgranie – jeśli mimo wszystko zdecydujesz się na typografię i symbol, to zadbaj o to by odpowiednio one ze sobą współgrały.

12.Nie popadaj w schematy – jeśli np. tworzysz markę dla dzieci, to identyfikacja wizualna wcale nie musi mieć w sobie zabawek, klocków… Unikaj takich banałów.

13.Nie przesadź z różnorodnością czcionek. Maksymalnie dwie i na tym koniec!

14.Pomyśl o rozmiarach – dobre logo powinno prezentować się świetnie zarówno na dużym ekranie jak i na małym długopisie – pomyśl o tym podczas jego tworzenia.

Jeśli zastosujesz się do powyższych wskazówek, na pewno dasz sobie radę ze stworzeniem odpowiedniego dla siebie – a raczej dla swoich klientów logo.

Jeżeli jednak uważasz, że mimo wszystko nie dajesz rady, jakoś nic Ci „nie pasuje”, zleć zaprojektowanie logo profesjonalistom – opłaci Ci się to. Zobaczysz. Szybko zwróci Ci się ten wydatek. Profesjonalni graficy dokładnie wiedzą, jakie logo będzie dla Ciebie i dla Twojej firmy najbardziej odpowiednie!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here