Zdrowa i niestresująca dieta odchudzająca

0
124

Zbędne kilogramy zatruwają życie. Dostarczają obciążeń zdrowotnych, jak również niemiłych wrażeń podczas ubierania się do wyjścia. Sytuacja jest mniej uciążliwa i stresująca, gdy pozostajemy w domu. Gdy zaś planujemy wyjście prawie zawsze dochodzi do niezadowolenia. Nie jest winna temu garderoba, lecz nasza nadwaga.

W pieleszach domowych nie czujemy się tak obciążeni dolegliwościami, gdyż mamy możliwość nieskrępowanego odpoczynku. Poza tym w zaciszu domowym nie jesteśmy obserwowani i nie jest oceniana nasza sylwetka. Na fakt poczucia domowego komfortu wpływa też to, że osoby z nadwagą często gustują w obszernych podkoszulkach, bluzach, itd. A więc tym samym czują się w domu na luzie.
Nadwaga staje się drażniącym problemem, gdy należy wyjść z domu np. do pracy, do znajomych, na spotkanie, na imprezę, itd. wówczas okazuje się, że dobranie garderoby doprowadza do szału. I wtedy najbardziej nadwaga daje o sobie znać. Wszystkie części garderoby wydają się być nieodpowiednie. W konsekwencji okazuje się, że nie mamy się w co ubrać.

Pragniemy pozbyć się zbędnych kilogramów, lecz nie kosztem nadmiernych wyrzeczeń. Z jednej strony nadwaga zatruwa życie, a z drugiej strony nie chcielibyśmy zupełnie rezygnować z jednej z największych przyjemności w życiu, a mianowicie z drastycznego ograniczenia jedzenia. Co w takiej sytuacji zrobić ?

Cały proces diety odchudzającej nie jest czymś trudnym i niemożliwym do zrealizowania. Zdrowa dieta odchudzająca jest w zasięgu ręki każdej osoby posiadającej nadwagę.
Na wstępie należy ustalić, czy osoba posiadająca nadwagę nie cierpi na otyłość z powodu jakiejś choroby, lub przyjmowanych leków. Jeżeli nie cierpi na żadne z powyższych, to wówczas z powodzeniem można przystąpić do liczenia kalorii w codziennym meny.

Zdrowa dieta odchudzająca wymaga jedynie skrupulatnego liczenia kalorii. Powszechnie wiadomo, że dietę odchudzającą wspomaga ruch, zminimalizowanie spożycia soli kuchennej, zwiększenie spożycia wody, itd. Lecz najważniejszym jest liczenie kalorii.

Zdrowa dieta odchudzająca bierze pod uwagę dzienne zapotrzebowanie kaloryczne, które niezbędne jest do pracy serca, układu oddechowego, utrzymanie temperatury ciała, itd.

Zdrowa dieta odchudzająca zakłada niegłodzenie się, ale spożywanie takiej ilości kalorii, która w sposób powolny, ale stały będzie zmniejszała masę ciała osoby odchudzającej się.

I tak zakładając, iż dzienne zapotrzebowanie kaloryczne wynosi dla kobiety w średnim wieku i średnio aktywnej ruchowo 2100 kcal. wystarczy zredukować do:
– w dni o dużej aktywności 2000 – 2100 kcal. a nawet do 2300 kcal. w przypadku ciężkiej pracy, lub dużej aktywności
– w dni o średniej aktywności – 1600 – 1800 kcal.
– w dni o małej aktywności – 1500 – 1600 kcal.
Ilość spożywanych kalorii uzależniona jest od rodzaju wykonywanej pracy. Taki rodzaj diety jest jak najbardziej zdrowy, nieobciążający organizmu i niestresujący dla osoby odchudzającej się. Nie powoduje uczucia głodu, a szczególnie wtedy, gdy posiłki rozłożone są na 5 – 7 dziennie.

Jedną z najważniejszych, absolutnie priorytetowych rzeczy jest to, by skrupulatnie liczyć każdy kęs. Nie wolno pozwolić sobie na podjadanie, które nie kończy się zapisaniem spożytych kalorii. W przypadku niezdyscyplinowania cała dieta i liczenie kalorii nie ma sensu. Tylko i wyłącznie osobista dyscyplina i determinacja może pomóc zrzucić powoli, lecz na trwałe zbędne obciążenie płynące z nadmiernej wagi ciała.

Powszechnie wiadomo, że nadwaga stwarza dla naszego organizmu ogromne obciążenie. I to nie tylko dla układu krążenia, lecz również dla stawów. Nadwaga prowadzi do degradacji stawów kolanowych, czy biodrowych. Raz zdegradowany staw mimo postępów w medycynie nigdy już nie wróci do dawnej świetności. Poza tym nadwaga, a szczególnie duża nadwaga stanowi pewien stopień niepełnosprawności, która absolutnie nie ułatwia życia.

http://www.duzohumoru.pl/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here