11 rozpraszaczy uwagi w pracy

0
3743
11 rozpraszaczy uwagi w pracy

Jeśli masz przed sobą trudne zadanie do wykonania, musisz skupić na nim całą swoją uwagę. Dzięki temu szybciej skończysz i popełnisz mniej błędów, a także nie będziesz się niepotrzebnie irytować. Niestety, w naszym otoczeniu występuje naprawdę wiele czynników mogących służyć jako rozpraszacze uwagi, czyli coś zupełnie niepożądanego. Jak uniknąć ich oddziaływania? Poniżej kilka przydatnych porad.

Facebook, NK, Instagram czyli co ciekawego piszczy w serwisach społecznościowych

Dostęp do internetu w pracy oznacza, że w każdej chwili możemy oderwać się od nużących zadań i odpocząć chwilę przy rozmowie ze znajomymi czy graniu w śmieszne gierki. Możemy też dowiadywać się o przeróżnych wydarzeniach na świecie, o istotnych rzeczach z życia naszych znajomych i jeszcze o wielu innych kwestiach. To bardzo pozytywna sprawa, ale przeważnie serwisy tego typu tak wciągają, że bardzo ciężko jest wrócić do pracy. Jak z tym walczyć? Ograniczaj swobodne buszowanie w internecie do przerw, wtedy nie będziesz odrywać się niepotrzebnie od tego, co akurat robisz. Jeśli nie umiesz wyznaczyć sobie limitów korzystania z internetu, poproś szefa o ograniczenie dostępu do niego.

Ciągle nadciągające wiadomości e-mail

Jeśli pracujesz z komputerem, najprawdopodobniej sprawdzasz też skrzynkę mailową. Uważaj, żeby nie stało się to twoim nałogiem. Ciągłe zerkanie, czy nie przyszła nowa wiadomość, może bardzo rozpraszać. Możesz z tym walczyć, wyznaczając sobie określone pory, w których zajrzysz na skrzynkę – o każdej innej porze nawet nie otwieraj programu pocztowego lub przeglądarki. Miej też nawyk automatycznego usuwania śmieciowych maili oraz sortowania ważnych. Jeśli jest to możliwe, od razu odpowiadaj na najważniejsze wiadomości.11 rozpraszaczy uwagi w pracy

Korzystanie z telefonu

Jesteś w pracy – obowiązuje cię odbieranie telefonu służbowego, ale własny z czystym sumieniem możesz wyłączyć lub wyciszyć. Pracujesz, więc nie masz czasu na pogaduszki. Uruchom jednak pocztę głosową, którą będziesz co jakiś czas sprawdzać. Zapewni to możliwość poinformowania cię o ważnych rzeczach. Możesz też oddzwonić w wolnej chwili do osób, które się nagrały.

Wielozadaniowość

Chcesz szybciej zrealizować swoje obowiązki, przy okazji z kimś porozmawiać, sprawdzić ciekawe rzeczy w internecie i najprawdopodobniej zamierzasz zrobić to wszystko na raz. Nie jest to dobry pomysł, zwłaszcza że podczas wykonywania wielu rzeczy na raz tracisz wydajność i demotywujesz się, bo mimo upływu czasu nie możesz pochwalić się żadnym ukończonym zadaniem. Dzieje się tak, ponieważ twoja uwaga jest rozproszona i nie poświęcasz maksimum swoich możliwości żadnemu z realizowanych działań. Oczywiście to bardzo dobrze, że posiadasz cenną umiejętność – możesz jednocześnie robić kilka rzeczy, jednak nie musisz tego okazywać w każdej chwili. Gdy zajmujesz się czymś ważnym, lepiej realizuj zadania po kolei.

 

Chce mi się jeść…

Jak na pewno wiesz, głodny nie jesteś sobą. Dlatego też nie wychodź z domu bez śniadania, a w pracy pilnuj, żeby również coś przekąsić przy okazji przerwy. Dzięki temu znacznie lepiej skupisz się na tym, co akurat robisz, bo nie będzie cię rozpraszało uczucie głodu. Głód to jedna z podstawowych potrzeb, dlatego też jej niezaspokojenie będzie naprawdę bardzo znaczące dla organizmu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here