Instynkt jest tą częścią naszej świadomości, która bardzo często pozwala nam uniknąć niebezpiecznych sytuacji. To również on odpowiada za dokonywane przez nas wybory. Polegając na swoim instynkcie wybieramy jedną rzecz, a inna zupełnie negujemy. Dlatego też tak bardzo wielu reklamodawców odwołuje się do niego. Dzięki temu potencjalny konsument myśli, że sam dokonał wyboru. Co nie zawsze jest zgodne z prawdą. Współczesna reklam i różnorodne kampanie reklamowe zaczynaj w coraz większym stopniu manipulować ludźmi. Oczywiście nie chodzi tutaj o manipulacje w negatywnym znaczeniu tego słowa, a bardziej o wpływanie na konkretny wybór człowieka. Podając tylko te informacje, które wpłyną na naszą pozytywna opinię o danym towarze czy usłudze mogą być pewni, że wielu z nas nie będzie szukało innych informacji na ten temat. Dlatego tak bardzo ważne jest poleganie na swoim instynkcie w momencie podejmowania ważnych dla nas decyzji. Tylko w ten sposób będziemy mogli uniknąć błędnych rozstrzygnięć i konsekwencji takich posunięć.