Jak być wspaniałym szefem?

0
2141
Jak być wspaniałym szefem?

Pracownicy różnych firm są stawiani przed wieloma trudnymi zadaniami, oczekuje się od nich konkretnych cech, odpowiedniego wykształcenia, doświadczenia i odporności na stres. Chociaż wydaje się to dość sporym bagażem  wymogów, stanowisko przełożonego jest jeszcze bardziej wymagające. Jeśli chcesz zostać wspaniałym szefem, cieszyć się szacunkiem pracowników i osiągać doskonałe wyniki na tle konkurencji, musisz dać z siebie wszystko. Pomogą ci w tym nasze wskazówki.

  1. Wyposaż się w pozytywne nastawienie

Bez odrobiny radości z tego, co robisz, nie wydasz się nikomu wiarygodny i godny naśladowania. Będziesz zarażać negatywnym podejściem i skłonnościami do pesymizmu, zamiast zachęcać do cieszenia się ogromnymi możliwościami, które drzemią w każdym człowieku. Staraj się przychodzić do pracy wypoczęty, zrelaksowany, pokazując wszystkim, że jesteś gotowy zmierzyć się z każdym niepowodzeniem, masz ogromny temperament i żaden problem nie stanie ci na przeszkodzie.

  1. Naucz się panowania nad emocjami

Emocje to czynnik, który bardzo często wpływa na wiele aspektów naszego życia i to niekoniecznie tak, jak byśmy sobie tego życzyli. Jeśli nauczysz się nad nimi panować, będzie to nie tylko wygodniejsze dla ciebie, ale wpłynie na sposób, w jaki będą widzieć cię pracownicy. Zwracaj szczególną uwagę na to w obecności podwładnych. Mogą mieć trudności z obdarzeniem zaufaniem i szacunkiem kogoś, kto nie jest stabilny emocjonalnie lub kim łatwo jest manipulować właśnie poprzez odpowiednie emocje.Jak być wspaniałym szefem?

  1. Szanuj swoich pracowników

To, że masz podwładnych, nie oznacza, że są w jakikolwiek sposób gorsi od ciebie. Jesteście partnerami, ale na różnych stanowiskach, przy czym twoją rolą jest zapewnianie im odpowiednich możliwości rozwoju, opiekowanie się nimi, pomoc w wielu aspektach itd. Powinieneś również występować czasem jako wzór zachowania czy podejścia do pracy. Właściwe podejście do przełożonych wygeneruje odwzajemnienie go i uda wam się zbudować relację opartą na szacunku i zaufaniu.

  1. Niczego nie ukrywaj

Tajemniczy szef może i będzie intrygującą postacią, ale niekoniecznie wzbudzi zaufanie pracowników. Staraj się być kimś, kto dzieli się posiadanymi informacjami dla dobra innych. Odpowiadaj na pytania, a nawet stwarzaj takie sytuacje, które wymagają ich zadawania. We wszystkich trudnych sprawach staraj się wyjaśniać tak dużo, jak tylko możesz. Pracownicy będą ci za to wdzięczni. Nie ma nic gorszego niż nieświadomość.

  1. Nie wyręczaj się innymi

Jako przełożony nie powinieneś wysługiwać się pracownikami w zakresie własnych obowiązków. Jeśli zdecydujesz się oddać komuś jakieś poważne zlecenie, miej w tym ważniejszy cel, niż tylko swoją wygodę. Dobieraj obowiązki dla pracowników tak, by mogli sobie z nimi poradzić, ale nie czuli się nimi przytłoczeni.

  1. Nikogo nie wyróżniaj

Nie chwal nagminnie jednych i nie krytykuj drugich. Jeśli wśród twoich pracowników są osoby, które zupełnie prywatnie lubisz, nie okazuj im tego w pracy. Nie dopuść, by ktoś poczuł się twoim „pupilkiem” lub by został tak określony przez innych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here