Każdy z nas chce, by witryna, którą posiadamy odwiedzana była przez jak największą ilość osób. Wcale to nikogo nie dziwi. Są to przecież nasi potencjalni klienci, którzy być może skorzystają z usług bądź kupią oferowany przez nas towar. Aby cieszyć się sporym zainteresowaniem naszej strony internetowej musimy zainwestować w skuteczne pozycjonowanie. Dzięki temu witryna pojawi się wysoko w wynikach wyszukiwania, a my będziemy patrzeć na rozwijający się sukcesywnie biznes.
Google cały czas rozwija swoją wyszukiwarkę
Co za tym idzie? Algorytmy są coraz inteligentniejsze. Dziś nie wystarczy już linkować do naszej strony, aby uzyskać dobre wyniki pozycjonowania. Google Panda dokładnie sprawdza, czy jakość tekstów, które znajdują się na stronie stoi na wysokim poziomie. Z kolegi algorytm Google Pingwin sprawdza jakość linków. Są też inne systemy, które na przykład sprawdzają lokalne wyniki wyszukiwania, bądź też dostarczają odpowiedzi na pytanie zadane wyszukiwarce, a nie tylko wyświetla linki do stron.
Jak skutecznie pozycjonować stronę internetową
Aby nasza witryna była wysoko wyświetlana w wynikach Google’a musimy przede wszystkim zadbać o spełnienie szeregu wymogów. Mowa przede wszystkim o słowach kluczowych, które będą kierować naszych potencjalnych klientów do naszej strony. Dodatkowo witryna musi być dobrze zoptymalizowana. To znaczy, że jej kod nie może zawierać błędów, które sprawią, że czas, w jaki wczytywać się będzie strona będzie przekraczał normy.
Zacznij od planowania. Na początek wybierz słowa kluczowe
Jest to priorytet jeśli chodzi o skuteczne pozycjonowanie stron. Dzięki temu klienci po wyszukiwania tego, co akurat ich interesuje trafią na naszą stronę. Należy pamiętać o odpowiednim wyborze słów kluczowych. Jeśli na przykład sprzedajemy rowery w Poznaniu to warto wybrać frazę “rowery Poznań”. Zbyt ogólna, np. “sklep rowerowy” nie trafi do naszych klientów. Korzystając z usług profesjonalnych firm zajmujących się pozycjonowaniem będziemy pewni, że słowa kluczowe będą wybrane odpowiednio, konkretnie do naszej strony. Warto więc zaufać specjalistom, którzy mają narzędzia, dzięki którym kampania SEO będzie przeprowadzona poprawnie.
Optymalizacja strony internetowej
Kolejnym ważnym elementem, który wpływa na pozycjonowanie jest optymalizacja. W tym przypadku chodzi na przykład o ustawienie znaczników meta, uruchomienie mapy strony, czy odpowiednim doborze nagłówków. Chodzi tu także o szybkość działania strony, kompresję zdjęć, a także dodanie do nich opisów. Optymalizacja składa się także z analizy tekstów, które się na niej znajdują i edycja według wymogów Google’a. Warto nad tym aspektem spędzić więcej czasu, ponieważ algorytmy na bieżąco monitorują wszystkie witryny, czego owocem jest oczywiście dana pozycja strony w wyszukiwarkach.
Linkowanie
Tak zwany link building jest bardzo ważny. Chodzi o pozyskiwanie odnośników, które kierują do naszej strony. Należy jednak pamiętać, że wcale nie chodzi tu o masowe korzystanie z katalogów, które mogą jedynie przynieść więcej szkód niż korzyści. Dlatego też ten aspekt warto zostawić ekspertom, którzy zajmują się na co dzień pozycjonowaniem stron internetowych. Skuteczne działania SEO w kwestii link buildingu powinny brać pod uwagę trudność danych fraz, budżet, a także na przykład charakter słów kluczowych, czyli to, czy są to frazy lokalne, czy może sezonowe (np. wymiana opon, czy fotograf ślubny, bądź też szkoła narciarstwa). Do monitoringu link buildingu możemy użyć Google Search Console lub MajesticSEO.
Jak sprawdzić skuteczność pozycjonowania?
Aby wiedzieć, czy pozycjonowanie przynosi efekt warto, a wręcz trzeba je monitorować. Dzięki temu dowiemy się na przykład dzięki którym frazom nasza strona jest widoczna bardziej, które prowadzą częściej na naszą witrynę itd. Bardzo dobrym narzędziem do monitoringu jest między innymi Google Analytics, który pozwala na sprawdzenie ruchu na stronie, czasu, który spędzają czytelnicy na witrynie, ilości odrzuceń, miejsc, z których trafiają do nas osoby chcące sprawdzić nasze usługi bądź przeczytać artykuły.
Skuteczne pozycjonowanie stron przekłada się na zamierzony efekt w postaci dużej liczby wejść na naszą witrynę. To z kolei sprawia, że możemy zyskać wielu potencjalnych klientów, którzy kupią nasz towar lub skorzystają z naszych usług. Warto jednak pamiętać, by korzystać tylko z dobrych firm, które znają się na prowadzeniu profesjonalnej kampanii SEO. Ta, która będzie przeprowadzona nieodpowiednio może nam przynieść same szkody, a tego przecież nie chcemy.
Jeżeli szukasz odpowiedniego rozwiązania dla Twojej firmy – skontaktuj się z naszą agencją interaktywną!