Kupując auto bardzo często nie zastanawiamy się nawet, czy wraz ze wszystkimi dokumentami otrzymaliśmy również kod do radia samochodowego.
W okresie zimowym często pojawiają się problemy z akumulatorem. W ich następstwie normalnym zabiegiem jest wyjęcie akumulatora z auta, aby podłączyć go pod prostownik. Następnie odpalamy auto, chcemy włączyć muzykę i tu pojawia się problem. Radio prosi o podanie kodu, którego zazwyczaj nie otrzymaliśmy wraz z dokumentami dotyczącymi auta. Co można zrobić w takim wypadku? Opcji jest kilka: Można kupić nowe radio, co na pewno odczuje nasza kieszeń, można również jeździć bez radia, słuchając np. muzyki z telefonu, ale to również nie jest najlepsze rozwiązanie. Z pomocą przychodzi internet, lub w ostateczności serwis oferujący odblokowywanie radia.
W internecie można znaleźć wiele różnych sposobów na to, jak rozkodować radio. Dotyczy to głownie odbiorników występujących w starszych modelach aut znanych marek takich jak Ford, Opel, Volkswagen, Mitsubishi itp. Zarówno problem, jak i pytanie na temat tego, jak rozkodować radio pojawia się wtedy, gdy naszym autem jest np. Volvo V40.
W wypadku tego modelu auta sytuacja nie jest już taka prosta, większość metod z internetu nie przynosi rezultatów. Wtedy należy uciec się do opcji numer dwa – serwis.
Jeśli chodzi o serwis, w którym specjaliści znają odpowiedź na to, jak rozkodować radio, przebieg sytuacji jest o wiele bardziej jasny i na pewno szybszy. Wygląda to następująco: należy wyciągnąć radio z auta, często przy użyciu śrubokręta, następnie pojechać to serwisu, przedstawić nasz problem, w zależności od serwisu zapłacić od 50 do około 300 zł za usługę, następnie wrócić do domu i cierpliwie czekać na kontakt ze strony specjalisty zajmującego się naszą sprawą. Po kontakcie z jego stron lub, gdy minie wcześnie określony przez niego termin, należy udać się do serwisu, odebrać auto, wrócić do domu, zamontować je w aucie i cieszyć się udanymi podróżami w gronie rodzinnym, przyjaciół, lub samemu. Powodzenia!