Jak efektywnie poszukiwać pracy

0
1509
Jak efektywnie poszukiwać pracy

Poszukiwanie nowej pracy zazwyczaj zaczyna się od zaktualizowania wiedzy na temat rynku pracy i przejrzenia ofert pracodawców. W celu zwiększenia swoich szans na zatrudnienie, wiele osób jednocześnie odpowiada na więcej niż jedno ogłoszenie, często nawet na kilkanaście. Jest to czasochłonne i wymaga dobrej organizacji, dlatego aby efektywnie poszukiwać pracy, należy pamiętać o kilku zasadach. Pozwolą one nie tylko zaoszczędzić czas, ale również zniwelować niepotrzebny stres.

Jeżeli Twoje miejsce pracy jest pełne dokumentów, rachunków, książek, to nie sprzyja ono skupieniu się na celu głównym, jakim jest zdobycie pracy. Bałagan nie jest sprzymierzeńcem jakości działań. W pierwszej kolejności należy zatem pozbyć się wszystkich niepotrzebnych rzeczy oraz uporządkować te niezbędne. Dotyczy to nie tylko biurka czy stołu, ale także Twojego komputera, jeśli przy nim pracujesz. Możesz na przykład rozważyć utworzenie szczegółowego pliku w arkuszu kalkulacyjnym, który zawierać będzie wszystkie istotne dane związane z poszukiwaniem pracy, takie jak firma, stanowisko, dane kontaktowe, data złożenia CV, szczegóły każdej zaplanowanej rozmowy kwalifikacyjnej itp. Zapominalskim z pomocą przyjdą też aplikacje lub inne narzędzia wyposażone w system powiadomień, które pozwolą na skuteczne skoordynowanie działań.

Zaktualizowanie lub zmodyfikowanie swojego CV

Kiedy zaczniesz ubiegać się o pracę, musisz mieć jak najlepiej dopracowane CV, które jest zgodne z obowiązującymi standardami. W zależności od sytuacji może zaistnieć potrzeba stworzenia więcej niż jednego dokumentu aplikacyjnego, aby móc ubiegać się o angaż na różne, nieco odbiegające od siebie charakterem pracy stanowiska. W Internecie istnieje wiele witryn zawierających porady na temat pisania CV. Większość z nich oferuje także gotowe wzory lub kreatory CV online, dostępne na przykład tutaj. Musisz upewnić się, że Twoje Curriculum Vitae jest dostosowane do stanowiska, o które się ubiegasz i do wymagań pracodawcy. Błędem jest powielanie CV i listu motywacyjnego i wysyłanie ich hurtowo do pracodawców.

Stworzenie listy firm, w których chcesz pracować

Sporządzenie takiej listy pozwoli wyznaczyć priorytety i usystematyzować Twoje działania. Najlepiej rozpocząć od listy 10-30 firm, zapoznać się z ich strukturą, pozycją na rynku, opiniami o nich, następnie ułożyć zaczynając od tej, którą uważasz za idealną pod względem najważniejszych dla Ciebie warunków zatrudnienia. Każdą firmę sprawdź jak najdokładniej, a zebrane informacje posłużą do tego, by dostosować swoje CV, list motywacyjny i przygotować się do ewentualnej rozmowy kwalifikacyjnej. O tym jak dobrze przygotować się do takiej rozmowy o pracę dowiesz się z tego artykułu. Oczywiście nie przestawaj nawiązywać kontaktów, odpowiadać na inne ogłoszenia o pracę w Internecie. Wykorzystuj wszelkie dostępne narzędzia takie jak prasa czy radio. Im więcej sposobów, tym większa szansa za znalezienie pracy.

Bądź na bieżąco: badanie rynku pracy

Wszyscy, którzy szukają atrakcyjnych ofert pracy, powinni orientować się w sytuacji na rynku pracy w regionie, którym są zainteresowani. Najodpowiedniejszym narzędziem zdobywania wiedzy jest Internet i serwisy dotyczące pracy. Dzięki zastosowaniu filtrów można wybrać nie tylko branżę czy konkretne stanowisko, ale od razu sprawdzić, jak kształtuje się sytuacja np. w Katowicach i okolicy. Więcej na temat poszukiwania pracy w Internecie w tym rejonie możesz przeczytać na tej stronie. Szeroka i aktualna wiedza o tym, co się dzieje na rynku pracy, pozwoli Ci na bieżące reagowanie na zmiany, umożliwi zaoszczędzenie czasu i w efekcie przyniesie rezultaty w postaci wymarzonej pracy.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here