Jak skutecznie wykorzystać potencjał serwisu Spotify?

0
1590

Choć dominacja platform streamingowych nie dla wszystkich muzyków jest wygodna, w większości przypadków nie mają oni wyjścia. Muszą z nimi żyć, a także używać ich do własnych celów, które związane są z efektywną promocją własnej twórczości i zdobywaniem nowych fanów.

Doskonałym na to przykładem jest Spotify. Serwis działa na rynku od kwietnia 2006 roku. W ciągu ponad 15 lat zdobył ogromną rzeszę użytkowników, którzy płacą subskrypcję lub decydują się na plan darmowy, z koniecznością wysłuchiwania reklam. Model biznesowy platformy szybko okazał się prawdziwym strzałem w dziesiątkę, co przełożyło się na spore dochody i sporą popularność.

Obecnie jest to jedna z największych platform muzycznych, która niejako wymusza na artystach zmianę dotychczasowego podejścia. Sprzedaż muzyki w internecie to więc konieczność. Zwłaszcza biorąc pod uwagę coraz gorsze wyniki sprzedaży płyt. Nie musi być to jednak zła wiadomość dla muzyków. Dzięki odpowiedniej strategii są oni w stanie wykorzystać obecny kształt rynku w sposób, który przyniesie im wiele dobrego. Oczywiście zanim tak się stanie, trzeba dokładnie przemyśleć plan działania.

Promocja muzyki w serwisie Spotify

Ważna w tym przypadku wydaje się znajomość sposobu działania tego serwisu. Nie służy on bowiem wyłącznie katalogowaniu poszczególnych utworów i zespołów, a także udostępnianiu ich odbiorcom. W Spotify bardzo ważne są różnego rodzaju playlisty oraz notowania, tworzone na wiele różnych sposobów. Spośród tych najważniejszych należy wymienić na przykład:

  • zestawienia TOP 100 i TOP 50,
  • playlisty indywidualne dla każdego użytkownika (między innymi na podstawie aktywności w serwisie),
  • stacje radiowe,
  • propozycje utworów, które mogą spodobać się konkretnym odbiorcom.

Jak znaleźć się na playlistach Spotify? Nie jest to wcale proste, o czym przekonało się wielu młodych muzyków. Spore znaczenie ma odpowiednia promocja, umiejętne zarządzanie własnym profilem, jak również wykorzystanie algorytmów decydujących o kształcie konkretnych zestawień. W tym celu potrzebna jest między innymi właściwa optymalizacja dostarczanych treści.

Żeby w tym wszystkim jakoś się odnaleźć, warto postawić na doświadczenie i wiedzę innych. Mowa tutaj chociażby o specjalistach działających w agregatorach muzyki, które współpracują z artystami. Zajmują się oni zarówno promocją w sieci, jak i dystrybucją treści – w obrębie Spotify i pozostałych popularnych platform. Znacznie zwiększa to szansę na końcowy sukces.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here