Branża motoryzacyjna jest jedną z tych, w których kontrole i audyty są konieczne do rozwoju firmy i zdobywania nowych dróg dystrybucji. Certyfikacja daje pewność, że produkty niezbędne do wytwarzania samochodów są wysokiej jakości i nie zagrażają zdrowiu i życiu. Dodatkowo SZJ wspiera także same firmy, ograniczając koszty i minimalizując wytwarzanie odpadów. Pełnomocnik IATF jest więc w takich organizacjach niezbędnym elementem.
Pełnomocnik IATF – jaką wiedzę posiada po kursie?
Nowe wymagania systemu zarządzania jakością w branży motoryzacyjnej zostały przemianowane na IATF 16949:2016 (wcześniej ISO/TS 16949:2009). Chociaż standardy ISO 9001 zostały usunięte z ostatecznej wersji i są publikowane jako oddzielna norma, IATF 16949 nie jest wystarczającym standardem i musi być stosowany w połączeniu z ISO 9001. Kursy są więc opracowane tak, aby dotyczyły obu tych norm.
Osoby, które są zainteresowane szkoleniem i uzyskaniem tytułu pełnomocnika IATF, więcej informacji znajdą na stronie https://szkolenia.bureauveritas.pl/szkolenie/q03-pelnomocnik-ds-iatf-169492016/.
Dla kogo kurs na pełnomocnika IATF?
Szkolenia są przeznaczone dla menedżerów ds. zapewnienia jakości, członków IATF 16949:2016, a także członków zespołu przejściowego oraz przedstawicieli kierownictwa. Dodatkowo każda osoba, która chce w przyszłości przeprowadzać audyty w branży motoryzacyjnej z zakresu systemów zarządzania jakością, powinna posiadać wiedzę o ISO 9001:2015 i IATF 16949:2016.
Co zyskuje się dzięki szkoleniu?
Pełnomocnik IATF odpowiedzialny jest za wiele procesów i bierze czynny udział w rozwoju firmy, wprowadzaniu zmian oraz zaspokajaniu potrzeb konsumentów. Podczas szkolenia musi więc on dowiedzieć się, jak:
- zrozumieć stosowanie zasad zarządzania jakością w kontekście ISO 9001:2015 i IATF 16949:2016,
- powiązać system zarządzania jakością z produktami organizacyjnymi, usługami, działaniami i procesami operacyjnymi,
- powiązać kontekst organizacji i potrzeby zainteresowanych stron oraz oczekiwania z planowaniem i wdrażaniem systemu zarządzania jakością organizacji.